|
www.OBDmaailma.com Tämä foorumi on perustettu kaikkien autoilijoiden hyväksi ja palstan tarkoituksena on rohkaista autoilijoita säästämään huoltamalla sekä korjaamalla autonsa itse.
|
Mainos:
Lue autosi vikakoodit itse Laaja valikoima vikakoodinlukijoita. Tutustu tuotteisiimme! www.elekma.com
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
juva Vieras
|
Lähetetty: Ma Hel 11, 2008 2:56 pm Viestin aihe: VAG-COM ohjelman käyttö |
|
|
VAG-COM ohjelman ja sen diaknostiikka (VAG-Scope) työkalun käyttö:
1.) Käynnistetään VAG-COM
2.) Valitaan [Selest]
3.) Valitaan [01-Engine]
ja päästään (Open Controller) ruutuun ja odotetaan että ohjelma löytää yhteyden autoon.
4.) Valitaan [Meas. Blocks-08]
Jolloin päästään valikkoon, mitä auton elektroonisia laitteita halutaan päästä seuraamaan, elikä.
5.) [Measuring Blocks]
Näet Group (luokat) 000, 001, 002.
6.) Valitaan (Group 000) painamalla nappia [Go!]
7.) Nähdään perässä luokat, 1-10
8.) Painataan [VAG-Scope]
9.) Nyt päästiin siis [VAG-Scope] auton diagnostiikka ohjelmaan.
Jos moottori oli käynnissä, niin nähdään kuinka ohjelma ryhtyy piirtämään 10 erinlaista käyrää, ikäänkuin sydänkäyrää moottorin sielunelämästä.
Alempana näkyy mittausarvot binäärisinä lukuina, 0-256.
Ongelmana onkin nyt että, mitä arvoja nämä kaikki 10 ovat?
Siinä pitäisi näkyä:
- Ilmamassa mittarin arvo (kg/h)
- Pakokaasu anturin arvo (tavallisimmin) välillä (0.7-1.5V)
- Moottorin kierrosluku
- Moottorin lämpötila (0-100 C).
- Ja varmaankin polttoaine ruiskutusventtiilien ruiskutus aika (ms).
JA MITÄ MUUTA, JA MISSÄ JÄRJESTYKSESSÄ nuo kaikki 10 arvoa pitäisi olla?
Ja kun se selviää, niin pitäisi tietää mitkä arvot niillä pitäisi olla, tyhjäkäynnillä ja vaikkapa moottorin kierrosluvun ollessa 3000.
Näinkö se menee vai olenko pudonnut ihan kärryiltä?
Esimerkiksi (Oxygen Sensor) pakokaasusensori, ominaisuuteen kuuluu että se sahaa koko ajan edestakaisin, auton käydessä.
(Oxygen Sensor) ei siis osaa mitata väliarvoja, vaan ainoastaan onko pakokaasu laiha vai rikas.
Jos se on laiha, sahaa arvo 0.2 - 0.5 V.
Jos rikas niin 0.8 - 1.4 V.
Ylämäessä ja kylmänä sen pitääkin olla rikas.
Alamäessä ja lämpimänä sen pitää sahata normaaliarvoissa ehkä noin 0.2 - 0.7 V.
Mutta mistä tietää ne tarkat autokohtaiset arvot? Vai onko arvot samat joka automerkillä?
Olis hyvä jos tänne tulis vastauksiakin, eikä ainoastaan kysymyksiä.
Tai sellaisia hyviä kysymyksiä jotka antaisivatkin jotain. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
admin Site Admin
Liittynyt: 26 Syy 2006 Viestejä: 124
|
Lähetetty: Ti Hel 19, 2008 10:34 pm Viestin aihe: |
|
|
Hei,
Tuossa on linkki, josta näet tarkkaan, mitä arvoja saat, kun valitset minkäkin groupin.
http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/
Kannattaa lisätä tämä kirjanmerkkeihin.
Eli jos olet valinnut tuon groupin 000 niin katso tämä linkki:
http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/000.html
Jos haluat niitä ohjearvoja, millä alueella pitäisi anturiarvot olla niin valitse VAG-COM:ssa measuring blocks ja sieltä etsit anturiarvot. Muistaakseni siellä näkyy samalla nuo normaaliarvot. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|
|